Γιατί πρέπει να τρώτε γλουτένη

0

Με τη χωρίς γλουτένη διατροφή να έχει γίνει ένα είδος μόδας, οι ειδικοί εφιστούν την προσοχή μας. Νέα μελέτη από τις ΗΠΑ επισημαίνει πως οι μόνοι άνθρωποι που πρέπει να ακολουθούν διατροφή χωρίς γλουτένη είναι εκείνοι που πάσχουν από κοιλιοκάκη. Περίπου το 1% των Αμερικανών πάσχουν από κοιλιοκάκη – ένα αυτοάνοσο νόσημα που πυροδοτεί φλεγμονή και προβλήματα στο έντερο. Η λύση γι’ αυτούς τους ανθρώπους είναι να ακολουθούν διατροφή χωρίς γλουτένη ώστε να αποφεύγουν την κατανάλωση της πρωτεΐνης που βρίσκεται στα δημητριακά. 
Τα τελευταία χρόνια όμως, η διατροφή χωρίς γλουτένη έχει γίνει διατροφική τάση για διάφορους λόγους, από απώλεια βάρους μέχρι γενικά οφέλη για την υγεία. Σύμφωνα με τη μελέτη, στις ΗΠΑ, μεταξύ του 2009-2010 το 0,52% του πληθυσμού χωρίς κοιλιοκάκη ακολουθούσε διατροφή χωρίς γλουτένη, ενώ το ποσοστό αυτό τριπλασιάστηκε το 2013 και το 2014.
Πιο πρόσφατα, ερευνητές από το Γενικό Νοσοκομείο της Μασαχουσέτης και την Ιατρική Σχολή του Χάρβαρντ βρήκαν μια δυσάρεστη σύνδεση ανάμεσα στους ανθρώπους που έχουν «κόψει” τη γλουτένη χωρίς να πάσχουν από κοιλιοκάκη και την υγεία της καρδιάς τους. 
Οι ερευνητές συγκέντρωσαν και ανέλυσαν στοιχεία από περισσότερους από 100.000 ανθρώπους (64.714 γυναίκες και 45.303 άντρες) χωρίς ιστορικό στεφανιαίας νόσου. Παρακολούθησαν τους ανθρώπους αυτούς από το 1986 έως το 2010, ζητώντας τους να συμπληρώνουν ερωτηματολόγια σχετικά με τη διατροφή τους κάθε τέσσερα χρόνια. «Οι άνθρωποι που καταναλώνουν τα χαμηλότερα επίπεδα γλουτένης είχαν κατά 15% αυξημένο κίνδυνο καρδιοπάθειας” σχολίασε ο επικεφαλής της μελέτης Andrew Chan, επίκουρος καθηγητής ιατρικής στην Ιατρική Σχολή του Χάρβαρντ. 
«Η αποφυγή της γλουτένης μειώνει την κατανάλωση των ωφέλιμων δημητριακών που έχει αποδειχτεί πως προστατεύουν την υγεία της καρδιάς. Αυτό σημαίνει πως η χωρίς γλουτένη διατροφή δεν θα πρέπει να ενθαρρύνεται για ανθρώπους που δεν πάσχουν από κοιλιοκάκη” κατέληξε η μελέτη. 
Παρόλα αυτά, η μελέτη έχει ορισμένους περιορισμούς, όπως και οι περισσότερες παρόμοιες μελέτες. Αν είναι απαραίτητο για λόγους υγείας να αποφεύγετε τη γλουτένη, συνεχίστε το χωρίς να ανησυχείτε για την καρδιά σας. Ιδανικά, φροντίστε ώστε η διατροφή σας να είναι πλούσια σε φυτικές ίνες. Δύο δημητριακά χωρίς γλουτένη που μπορείτε να καταναλώνετε άφοβα είναι η βρόμη και το καστανό ρύζι. 

Μοιραστείτε το!

Σχολιάστε το άρθρο Η άποψη του καθενός είναι ελεύθερη. ΠΡΟΣΟΧΗ: Τα σχόλια σας, ΔΕΝ υιοθετούνται! Η ηλεκτρονική σας διεύθυνση, θα είναι στη διάθεση οποιουδήποτε, παρουσιάσει έννομο συμφέρον!