Ποιά είναι η ιδανική ώρα να γυμναστείτε; Η επιστήμη απαντά

0

Η γυμναστικήείναι μια συνήθεια που είτε θα αγαπήσει κάποιος, είτε θα μισήσει.

Οι «γκουρού του fitness» προτείνουν η γυμναστική άσκηση να γίνεται το πρωί, ως πρώτη δραστηριότητα, επειδή -όπως υποστηρίζουν- γίνεται συνήθεια και δεν υπάρχουν οι δικαιολογίες του τύπου «ήταν φορτωμένο το πρόγραμμά μου και δεν πρόλαβα». Επιπλέον, όσοι ασκούνται νωρίς, λένε, πως η πρωινή άσκηση τους κάνει να αισθάνονται την υπόλοιπη ημέρα πιο παραγωγικοί και δραστήριοι.

Τι γίνεται όμως με αυτούς που δεν είναι «πρωινοί τύποι» και δεν μπορούν να σηκώνονται κάθε μέρα π.χ. στις 6 για να ασκηθούν;

Υπάρχουν καλά νέα. Μπορείτε να ξεκινήσετε τη γυμναστική αργότερα μέσα στη μέρα, με το αποτέλεσμα να είναι το ίδιο αν όχι καλύτερο.

Έρευνες δείχνουν ότι ένας οργανισμός έχει περισσότερη δύναμη και ευελιξία τις απογευματινές ώρες. Οι επιστήμονες, αποδίδουν αυτές τις επιδράσεις στο κιρκαδιανό ρυθμό μας, δηλαδή το 24ωρο ρολόι του σώματος που είναι υπεύθυνο για την αύξηση της θερμοκρασίας του οργανισμού, καθ ‘όλη τη διάρκεια της ημέρας.

Αυτό φυσικά δεν σημαίνει ότι η πρωινή άσκηση δεν είναι αποδοτική ή ότι χρειάζεται και δεύτερη προπόνηση το απόγευμα. Όλα είναι ζήτημα προγράμματος. Για παράδειγμα, οι αθλητές που ασκούνται το πρωί βελτιώνουν την απόδοσή τους και το επίπεδο της άσκησης τους είναι το ίδιο με αυτό των απογευματινών

Άσκηση με άδειο στομάχι;

Μια ακόμη λάθος αντίληψη που υπάρχει γύρω από την γυμναστική είναι πως η άσκηση είναι πιο αποδοτική όταν γίνεται με άδειο στομάχι. Υπάρχουν άτομα που, με το που ξυπνάνε, ξεκινούν αερόβια πριν φάνε γιατί θεωρούν ότι είναι μια μέθοδος που θα τους βοηθήσει να κάψουν περισσότερο λίπος. Πράγματι, υπάρχουν μερικές ενδείξεις που επιτρέπει σε κάποιον να πει πως αυτή η πρακτική μπορεί να προκαλέσει καύση λίπους, αλλά αυτό δεν γίνεται κατά κανόνα. Έρευνα έδειξε πως σε διάστημα μιας εβδομάδας, η πρακτική αυτή δεν αποδίδει στην απώλεια λίπους από το σώμα.

Βραδινή άσκηση και ύπνος

Ως γνωστόν, η γυμναστική ανατροφοδοτεί το σώμα και υπάρχει η αντίληψη ότι όποιος «εργάζεται» το βράδυ, θα έχει προβλήματα με τον ύπνο του, πχ. αϋπνίες. Ωστόσο, σε γενικές γραμμές, άλλη μια έρευνα απέτυχε να υποστηρίξει αυτό τον ισχυρισμό.

Μελέτη σε δείγμα νεαρών έδειξε ότι η έντονη αερόβια άσκηση δύο ώρες πριν τον ύπνο, δεν επηρέασε τις συνήθειες του ύπνου τους. Ομοίως, και μελέτη σε δείγμα ηλικιωμένων έδειξε ότι οι χαμηλής έντασης αερόβιες ασκήσεις που γίνονται μεταξύ 19:00 και 20:30 έδειξε ότι η ποιότητα του ύπνου βελτιώθηκε.

Ασφαλώς όμως κάθε οργανισμός είναι διαφορετικός και υπάρχει και η πιθανότητα η βραδινή άσκηση να οδηγήσει σε υπερένταση του οργανισμού, αλλά ο μόνος τρόπος για να το διαπιστώσει ο καθένας είναι να το δοκιμάσει.

Γενικά μιλώντας, η καλύτερη ώρα για να γυμναστεί κάποιος εξαρτάται από τον ίδιο. Εάν ωστόσο ασκείστε διαφορετικές ώρες κάθε φορά, φροντίστε να σημειώνεται τα ωράρια, καθώς έτσι θα μπορείτε να παρακολουθήσετε την πρόοδό σας και να βρείτε την ιδανική ώρα, που θα επιφέρει και τα επιθυμητά αποτελέσματα.

Μοιραστείτε το!

Σχολιάστε το άρθρο Η άποψη του καθενός είναι ελεύθερη. ΠΡΟΣΟΧΗ: Τα σχόλια σας, ΔΕΝ υιοθετούνται! Η ηλεκτρονική σας διεύθυνση, θα είναι στη διάθεση οποιουδήποτε, παρουσιάσει έννομο συμφέρον!

Loading...